Overslaan en ga direct naar de inhoud Direct naar de footer

Onze strategie

Om kinderen de ruimte te geven zich te ontwikkelen en te leren hebben wij drie partijen nodig: de leerling, de ouder en de leerkracht.

Leerlingen
De basisbehoeften van een kind zijn autonomie, relatie en competentie. Hier hebben we oog voor in ons onderwijs door het werken met taken op hun eigen niveau en belangstelling, een rijke leeromgeving met leerpleinen en door dialoog.

Ouders
Hoge mate van samenwerking met ouders, zichtbaar in de medezeggenschapsraad, de ouderraad, tien-minuten gesprekken, ondersteuning bij activiteiten op school, goede communicatie door nieuwsbrieven en website. We streven ernaar om in dialoog te praten over de aanpak en ontwikkeling van het kind.

De leerkracht
Leerkrachten werken samen planmatig en systematisch aan verbeteringen. Wij bieden leerkrachten de mogelijkheden zich te professionaliseren door het stimuleren van samenwerking en kennisuitwisseling, door het werken in onderwijsteams en door cursussen te volgen bij LeerMeer. Daarnaast bieden wij nascholing op diverse gebieden tijdens de studiedagen en worden leerkrachten gestimuleerd en gefaciliteerd om aanvullende opleidingen te volgen.

"Creatief in denken en doen!"

Ontwikkelingen in dit schooljaar

Onderwijs is voortdurend in ontwikkeling, ook op De Utskoat. Hieronder kunt u lezen wat de ambities voor het schooljaar 2024-2025 zijn.

  • Schoolontwikkeling: verder uitdragen van onze visie op onderwijs
  • Implementatie Mijn Rapportfolio: volgen scholing, inrichten MyRapportfolio en implementeren
  • Visie schrijfonderwijs ontwikkelen: gaan we voor blokschrift of gebonden schrift
  • De groepen 1 t/m 3 zijn intensiever met elkaar gaan samenwerken. We willen voor groep 3 meer beweging in het onderwijsaanbod.
  • Digikeuzebord inzetten in de onderbouw
  • Doorgaande lijn m.b.t. de wereldorientatie vakken en kijken naar thematisch werken door de hele school
  • Taalmethode: dit schooljaar orienteren op een nieuwe taalmethode. Implementeren in 2025/2026.
  • Vervolg leesplezier door inzet van de leesconsulent
  • Vervolg scrum: organisatorische overleggen. Dit doen we om de 2 weken en dan 2 keer per week.