Overslaan en ga direct naar de inhoud Direct naar de footer

Floralia

Een uniek evenement van de Utskoat

Elk najaar (meestal in oktober) wordt de Floralia georganiseerd. Van oudsher is dit een plantjesfeest. 1x In de 2 jaar staat de Floralia in het teken van plantjes en zonnebloemen, de kinderen kweken thuis een plantje op en proberen de zonnebloemen zo hoog mogelijk te laten groeien. Door een jury wordt dan beoordeeld wie de mooiste plant heeft opgekweekt en een leerkracht komt langs om de zonnebloemen op te meten en om een foto te maken.

Op elke Floralia zijn er diverse spelletjes te spelen, is er een verloting en het ‘restaurant’ staat vol met lekkers wat de leerlingen/ouders zelf hebben gemaakt of meegenomen. Zo is het een feest van ons allemaal!

Met de opbrengst kopen we spullen voor de school en vooral voor de kinderen. Zo hebben we o.a. de tafeltennistafel aan kunnen schaffen en kopen we elk jaar buitenspeelgoed voor in de pauzes.

De eerstvolgende Floralia is op 18 oktober, van 17 uur tot 19 uur. Kom gerust langs en geniet van ons prachtige feest!